dikiş nakış...

15 Kasım 2016 Salı

PENYE ELBİSE

Elimde kalan son kumaşlarımı da bitirme gayretlerim devam ediyor.Uzun zaman önce yelek yaparım dıye aldığım ama bir türlü dikmediğim penye kumaşımı elbise yapmaya karar verdim .Çok da iyi yapmışım giydikten sonradan anladım.Ne kadar rahat bir elbise oldu anlatamam.Herkese tavsiye ederim.Yine ana beden kalıbı kullanarak çıkardım ,kalıbı kumaşa yerleştirirken hafif çarpraz koydum kursta öğrendiğim  verev yerleştirmenin başka bir türünü uyguladım ve böylece biraz daha bol olmasını sağladım ,yakasını kendi kumaşından biye yaptım.






Bu günlükte bu kadar kendinize iyi bakın sevgilerle...

TRİKO HIRKA

Merhaba sevgili dikiş severler. Bu gün sizlere yeni dikmiş olduğum triko hırkamı sunmak istedim.Yapımı oldukça basit olan hırkamı ana beden kalıbı kullanarak kestim yakasını kendi kumaşı ile biyeledim .



Biliyorsunuzdur mankenimi kendim yapmıştır .Sonradan ayağının biri kırıldı duvara yasladığım için  zavallı mankenim biraz yamuk poz verir oldu .:) Artık kusurumuza bakmazsınız ...

31 Ekim 2016 Pazartesi

İĞNE OYALARI

Buyrun sevgili iğne oyası severler bu gün sizler için pek de zor olmayan iğne oyası modelleri seçtim ve paylaşmak istedim. 







sevgiyle kalın ...

TRİKO TUNİĞİM

Cümleten hayırlı günler sevgili blogger arkadaşlarım bu gun sizlere triko kumaşlarım ile dikmiş olduğum tunik ve iki adet yeleğimi paylaşmak istiyorum.En üstteki salaş yeleğim crezion  dergisindeki salaş yelek kalıbı hangi dergi olduğunu bilmiyorum daha önce çıkarmıştım kalıbı ama bulduğumda yayınlarım inşallah.Diğer yeleğim ve siyah beyaz tuniğim düz ana beden kalıbından kestim kenarlarını kıvırdım koluna biye geçirdim.




Kolunu ve alt eteğini çevirdim yakaya kendi kumaşından biye geçirdim 


Çok ince olduğu için dikerken biraz zorlandım ama bitirdim şukur.Yaka ve kol ağızlarına kendi kumaşından biye geçtim .Bu günlükte bu kadar kendinize iyi bakın görüşmek üzere hoşça kalın.

4 Ekim 2016 Salı

dıy

Selamun aleykum sevgili takipçilerim ,Bu gün sizlere küçük afacanımın isteği üzerine yapmış olduğum abiyemsigillerden bir elbise ile tanıştıracağım.Benim ufaklık tutturdu bana gelinlik dik diye almış eline bir tül her ne kadar kızım bunun içine astar gerek malzeme yok dediysem de dinletemedim en sonunda aklıma onun giymediği badisini kullanmak geldi.
 Efendim yatırdım badiyi kestim sonra tülü aldım rastgele dikecektim. Maksat ufaklığı susturmak zaten badiyi gözden çıkarmışım, eninde sonunda toz bezi olacak ,hanımefendi hevesini aldığı anda kendilerini çöpte bulacak ne gereği var enine boyuna düşünüp uğraşmaya diye düşünürken ufaklığımın gözüne bakıp tamam dedim uğraşayım bari biraz ,ölçtüm biçtim diktim ve prensese giydirdim nasıl sevindi yavrum  bu pozlarda onun için zaten yoksa resim çekmek bir zulüm bizim için  .Önce bu minik bayana bi  MAŞALLAH SÜBHANALLAH  diyelim sonra resimlere geçelim 











benim nasılsa bir kaç güne atarım dediğim elbiseyi bir yaz boyunca giydi annesini utandırdı kuzum .Bu günlükte bu kadar cümleten hayırlı günler dilerim .Sevgiyle kalın 

30 Eylül 2016 Cuma

JİLE

ESSELAMU ALEYKUM
Merhaba sevgili takipçilerim nasılsınız inşallah iyisinizdir.İyi olmanızı sizi, beni, cümle alemi yaratan Rabbimden dilerim...Gel gelelim bugün ki yayınıma;
Elimde bulunan viskon kumaşı ne yapacagıma karar veremedim, çünkü kendileri tek en 2 metre kadardı.Elbet bişey bulurum diye dolaba atmıştım, hediye olduğu için devamı da yoktu .Sonra bir gün elime aldım sağa baktım sola baktım birden gözüme eski parça kumaşım takıldı. Daha önce dikmiş olduğum pantolonumun kumaşından biraz artmıştı ve viskon kumaşımla  birbirine çok uyumluydu bende jile dikmeye karar verdim

diktim giydim bile sonra ne mi oldu?Anlatayım sayın izleyenlerim yıkadım tam olan sevgili jilecim 5 parmak kadar  kısalmamış mı ? Eyvah! diyecektim ki amaaan boş ver sende biraz daha kısalt tunik yap dedim kendi kendime ve demekle kalmayıp azıcık daha kısalttım şimdi diz altında tunık olarak giyiliyor kendileri .Sanırım birazcık tembelim dikiş konusunda elim hep pratik şeylere gidiyor .Öğrencimin biri bir gün yanıma gelip " hocam namazı çok seviyorum da şu abdest işi olmasa ne güzel olurdu abdeste çok üşeniyorum " demişti.Demişti demesine ama benden aldığı  abdestle  ilgili vaazdan sonra birdaha aklıma bile getirmiyorum demişti.Bende onun gibi dikişi seviyorum ama kalıp çıkarma işini sevmiyorum diyorum Sanırım banada bununla  ilgili bi vaaz  gerek ...Neyse bu günlükte bu kadar canlar sevgiyle kalın 














ÜÇGEN BLUZUM

Herkese cümleten hayırlı akşamlar değerli takipçilerim bu yaz güzeler güzeli Bolu ilimizin göynük ilçesine geziye gittiğimde masa örtüsü, sofra bezi olarak sattıkları kumaş ben bunu bluz yaparım diye aldım .Aldım ama uzun bir süre kumaş bana ben kumaşa baktım kesmeye kıyamadım cünkü yelek de yapabilirim diye düşündüm ama ortasındaki yuvarlak nedeniyle vazgectim. sonra bi an cesarete gelip amaaaaan kes gitsin deyip yatırdım masaya kare olan kumaşı,önce üçgen yaptım sonra kolunu ve  boynunu ayarladım Bismillah dedim ve kestim işte sonuç bu güzel solmayan bir kumaş rahat rahat giydim sıcak, yaz gunlerin de .


neden başka renklerini almadım dıye pişman olmadım da değil hani.neyse herkese tekrar hayırlı akşamlar sevgiyle kalın 

23 Eylül 2016 Cuma

İĞNE OYALARIM

Cümleten hayırlı günler sevgili takipçilerim .Bugün sizlerle topladığım kimisini de kendim yaptığım iğne oyalarını paylaşmak istiyorum yapmayı düşünenlere şimdiden başarılar ve sabırlar diliyorum
 











herkese hayırlı günler dilerim ...