dikiş nakış...

6 Eylül 2014 Cumartesi

MAŞALLAH BAREKALLAH

Bu cümlenin gerekliliğini bu gun daha iyi anladım. Nazar ne demek önce onu açıklayalım nazar bakış demektir bakmak çok basit gibi görünse de aslında çok kıymetli ve değerlidir.Halk arasında bir inanış vardır genelde kötü kişilerin nazarının değdiğine dair ancak gerçek öyle değildir. Aslında bir kişinin nazarı değiyorsa o kişi çok şanslıdır gelelim sebebine insan gözünden çıkan ışınlar olumlu yada olumsuz birçok şeye sebep olur beynimizden gelen bu ışınlar gözlerimizden çıkarak karşıdaki kişileri yada eşyaları  etkileyip onlara zarar verebilir, bu da demek oluyor ki beyin gücü fazla olan kişilerin nazarı daha çok değer yani eğer nazarı değen kişiler beyinlerini kullanabilse dünyayı yerinden oynatabilir. Bioenerji uzmanlarını duymuşsunuzdur işte o kişiler beyinlerini kullanmayı keşfetmiş kişilerdir. Nazarı değen kişilerde aslında biraz çalışma ile beyinlerini kullanmayı keşfedebilecek bioenerji uzmanı adaylarıdır yani nazarınız değiyor diye çekinmeyin aslında sevinin ve kendinizi geliştirmeye çalışın. Eskiden nazar boncuğunun insanı koruduğuna inanılırdı islamda böyle bir inanış yok tabi ki ve bir çok toplum kullanmıştır .Turkuaza(mavi tonlaması) neden bu isim verilmiştir bir çoğunuz biliyorsunuzdur ben bilmeyenler için söyleyeyim Türklere has bir renktir ondan dolayı turkuaz adını almıştır mavi nazar boncuğunun Türklerin üretimi olduğunu düşünen  tarihçilerimizde mevcuttur.Nazar boncuğu nazardan korumaz ancak şöyle bir etkisi vardır gözden çıkan ışınları tek engelleyen renk mavi ve tonlarıdır bu nedenle nazar boncuğunu atalarımız dikkati çeksin diye takmışlardır diye düşünüyorum gözden çıkan ışınları kendine çeken tek renk de kırmızı ve tonlarıdır bu nedenle çocuklara kırmızı giydirirken bir kere daha düşünmek gerekir.Gelelim nazardan korunmanın yollarına
1)FELAK ve  NAS surelerini ezberleyeceksiniz ve nazarı değdiğini düşündüğünüz kişilerin yanında okuyacaksınız .Bu surelerin diğer ismi muavizeteyndir yani koruyan demektir.
2)Özellikle çocuklara güzel kıyafet giydirin ki çocuktan daha çok kıyafeti dikkat çeksin kötü bir şey olacaksa da kıyafete olsun
3)Nazarınızın değdiğini düşünüyorsanız birşey dikkatinizi çektiğinde MAŞALLAH(bunu Allah diledi de oldu) BAREKALLAH(bu nimeti benim için mübarek eyle) cümlesini ağzınızdan düşürmeyin .
Bursalı olanlar bilirler ulucaminin duvarında

Üstte Kalem nebiyyi aleyhisselam. MAŞALLAH ve BAREKALLAH, yazılıdır.Maşallah Cami şeklinde. Barekallah ise mimber seklinde motiflenmiştir 

Altta ise "Namaz için vede ölüm gelmeden önce tövbe etmek için acele ediniz" yazılıdır
sebebi ise nazarın değmesi sonucun da terslikler oluşunca mimar böyle bir önlem almıştır 


Gelelim neden böyle bir post hazırladığıma bu gun bir arkadaşım bir vazo gördü ve ne kadar şahane olduğunu söyledi iki dk sonra vazo durduğu yerden düşüp kırıldı.Nazar dedik ama çok üzüldü ben sorun yapmadım tabi ki kırılan dökülen şeylere önem vermem hayırlısı der geçerim kırılmasaydı ona verecektim zaten çok hoşuna gitmişti çünkü ben böyle deyince daha çok üzüldü zavallım önemli olan cana gelmesin deyip geçtim ama ""nazar insana mezar kazar" demişler. Hemen arkadaşıma bu cümleyi öğrettim ve bilmeyenlerde öğrensin diye bu postu hazırladım . Herkese hayırlı geceler

6 yorum:

  1. Aa cok ilgincmis demek beyinden gelen enerjiyle alakalıymıs bu! Cok bilgilendirici bi yazı olmus tesekkürler servercim

    YanıtlaSil
  2. Begenmene sevindim insan beyninin sadece yuzde birini veya en cok kullanabilen(bioenerji uzmanlari) ikibucugunu kullaniyormus yuzde 5ini kullansbilse daglari oynatabilirmis Rabbim nelere kadirsin

    YanıtlaSil
  3. Ben bir yerde okumuştum. Peygamber Efendimiz bu konuya dikkat cekmiş ve nazardan ölenlerin kabirlerini göstermiş diye biliyorum. Rabbim korur inşaAllah.eger nazar değecegine inandığını birşey varsa o kisi de söylemezse ben içimden sürekli tekrarlarım.maşaAllah la kuvvete illa billahil aliyyül aziym diye:)

    YanıtlaSil
  4. Cok haklisin canim olenlerin yuzde 80i nazardan olurmus soylemeyenlerin yaninda bizler soylersekde faydasi olur insallah

    YanıtlaSil
  5. Nazara karşı bende hep felak ve nas sürelerini okurum. Ama bu yazdıklarını bilmiyordum hiç. Çok bilgilendirici oldu canım eline diline sağlık. Allah hepimizi kem gözle bakanlardan, nazarlardan korusun inşAllah. amin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım Rabbim hepimizi korusun

      Sil